ŠKODA AERO CHALLENGE IV – Pravidla

Finální podoba pravidel bude upřesněna před úvodním briefingem soutěže.

Cílem soutěže je vytvořit model auta, který bude mít zároveň co nejnižší odpor a co nejefektivnější chlazení a tvorbu přítlaku. Pro vyhodnocení poslouží aerodynamický tunel LÚ FSI, ve kterém budou finálový den odměřeny soutěžní modely.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je obr_tunel.jpg.

Aerodynamický tunel na FSI LÚ


Soutěžní týmy mohou mít maximálně 3 členy (1 až 3), všechny musí být studenti denní formy bakalářského studia na VUT. Tým se registruje vyplněním dotazníku. Aspoň jeden člen týmu musí být přítomný na úvodním briefingu, v případě neúčasti je tým diskvalifikován. Maximální počet týmů je 10, další přihlášené týmy se dostávají na seznam náhradníků. Počet týmů může být pro velký zájem navýšen.

Na úvodním briefingu dostane každý tým startovací balíček, který bude obsahovat podkladovou desku na model a kolečka. Zároveň budou zveřejněny a vysvětleny finální pravidla soutěže.


Hodnocení designu modelů bude probíhat ve finálový den během měření v aerodynamickém tunelu. Vyhodnocení bude uzavřeno nejpozději před posledním měřením týmového modelu auta. Hodnocení designu bude zahrnovat vizuální stránku modelu. Maximální zisk za design modelu je 5 bodů.

Hodnocení projektu modelů bude probíhat ve finálový den během měření v aerodynamickém tunelu. Vyhodnocení bude uzavřeno nejpozději před posledním měřením týmového modelu auta. Hodnocení projektu bude zahrnovat hodnocení prezentace kde týmy představí svůj návrh a jeho předpokladané vlastnosti. Maximální zisk bodů za prezentaci svého řešení je 5 bodů. 


Celkový počet bodů je součtem bodů za odpor, přítlak, chlazení, design a projekt. Body se zaokrouhlují na celá čísla. Soutěž vyhrává tým, který nasbírá nejvíce bodů. V případě rovnosti bodů bude rozhodovat pořadí designu modelů.

Tymy budou prezentovat svoje řešení před odbornou porotou složenou ze zástupců Leteckého Ústavu a ŠKODA Česká republika. Ta bude taktéž hodnotit design.