Finální podoba pravidel bude upřesněna po úvodním briefingu soutěže.
Cílem soutěže je vytvořit model obytného karavanu pro automobil ŠKODA Octavia IV, který bude mít zároveň co nejnižší odpor a co největší vnitřní rozměr. Pro vyhodnocení poslouží aerodynamický tunel LÚ FSI, ve kterém budou finálový den odměřeny soutěžní karavany.
Aerodynamický tunel na FSI LÚ
Soutěžní týmy mohou mít maximálně 3 členy (1 až 3), všechny musí být studenti denní formy bakalářského studia na VUT. Tým se registruje vyplněním dotazníku. Aspoň jeden člen týmu musí byť přítomný na úvodním briefingu, v případě neúčasti je tým diskvalifikován.
Na úvodním briefingu dostane každý tým startovací balíček, který bude obsahovat podkladovou desku na karavan a kolečka. Zároveň budou zveřejněny finální pravidla soutěže.
Model karavanu bude připojen za 3D tisknutý model automobilu v měřítku 1:18 do větrného tunelu. Jsou dány jeho maximální a minimální rozměry.
Odpor se bude měřit pomocí jednoosého snímače uchyceného k soupravě karavan + automobil. Odporová síla je definovaná jako síla F [N] v podélném směru. Započte se střední hodnota naměřené síly se zaokrouhlením na 3 desetinná místa.
Maximální počet bodů získá tým s nejnižší odporovou silou F [N] naměřenou v aerodynamickém tunelu při rychlosti 140 km/h. Zbylé týmy dostanou body dle klíče:
Vnitřní prostor karavanu se bude měřit pomocí ortografických snímků nárysu a bokorysu karavanu. Z nich se odečte obsah karavanu v těchto dvou průmětech a jejich následným vynásobením vznikne hodnota prostoru.
Maximální počet bodů získá tým s nejvyšší hodnotou prostoru. Zbylé týmy dostanou body dle klíče:
Hodnocení designu modelů bude probíhat ve finálový den během měření v aerodynamickém tunelu. Vyhodnocení bude uzavřeno nejpozději před posledním měřením týmového modelu karavanu. Hodnocení designu bude zahrnovat vizuální stránku karavanu a jeho interiéru.
Hodnocení projektu modelů bude probíhat ve finálový den během měření v aerodynamickém tunelu. Vyhodnocení bude uzavřeno nejpozději před posledním měřením týmového modelu karavanu. Hodnocení projektu bude zahrnovat hodnocení prezentace kde týmy představí svůj karavan, jeho vlastnosti a předpokládané možnosti jeho využití.
Celkový počet bodů je součtem bodů za odpor, vnitřní prostor, design a projekt. Body se zaokrouhlují na celá čísla. Soutěž vyhrává tým, který nasbírá nejvíce bodů. V případě rovnosti bodů bude rozhodovat pořadí designu modelů.
Tymy budou prezentovat svoje řešení před odbornou porotou složenou ze zástupců Leteckého Ústavu a ŠKODA Česká republika. Ta bude taktéž hodnotit design.